Beretning for Herfølge gymnastikforenings badmintonafdeling 2015/2016

Ungdom

Mandags holdet:
Der var en pæn tilslutning på holdet fra kl. 16-17, i alt 12 elever, hvoraf halvdelen var
nye. Det er Kurt Nielsen og hjælpetræner Valdemar der styrer mandagsholdet.
Deltagere i tidsrummet fra kl. 17.00-18.00 fik en dårlig start og allerede efter 4 mandage, var tilslutningen kun på 4 ungdomsspillere hver mandag og det medførte, at holdet lukket og eleverne blev sat over på onsdagsholdet.
Onsdagsholdet fungerer med Kurt Nielsen som træner for de 8 elever.
Forældrene er meget aktive og de spille sammen med børnene. Børn og forældre hygger sig sammen.
Julestævnet, som har været et rigtig tilløbsstykke i mange år, blev desværre ikke til noget i år fordi der ikke var tilslutning nok. Hvert hold har selv lavet deres afslutning.

Det er endnu uvist om der bliver en form for klubmesterskab i år og det vil tiden vise.
Kim Sørensen træner de lidt ældre ungdomsspillere og det sker om onsdagen fra kl. 16.00-17.30.

Senior

Senior afdelingen er desværre stadig uden spillere og de 4 der er medlemmer som klubben har spiller sammen med veteran.

Veteran

Veteranafdelingen har fået et par nye medlemmer her i det nye år, så i alt tæller de nu 28 medlemmer og så er der faldet 6 spillere fra. Der er kun meldt hold til i DGI i Storstrømmen i alt 6 hold, og turneringen er i fuld gang og slutter med udgangen af marts. Vi er plaget af en del skadede spiller, som vi håber, snart komme sig, da det giver lidt udfordringer, når der skal spilles kampe.
Veteranerne har holdt Affedtningsstævne i starten af januar med deltagelse af motionister, senior spillere. Det var en hyggelig dag med mange godt kampe samt efterfølgende spisning om aftenen.
Desværre har vi alt for tidligt mistet en af vores veteranspillere i 2015, og det er Jette Christophersen. Jette har gennem årene været medlem af gymnastikbestyrelsen, træner for hopshop, medlem af holdudvalget for badminton og så har hun spillet badminton i rigtig mange år. Vi savner Jette og hendes gode humør.

Motionister

Der er i denne sæson 101 motionist medlemmer. Igen i år har vi desværre ikke fået udlejet alle banerne på skolerne og vi må forvente, at vi miste nogle af tiderne i næste sæson.

Ældrebadminton

Hos ældrebadminton går det rigtig godt og vi får spillet en masse gode kampe hver onsdag.
Medlemstallet er nogenlunde det samme som sidste år nemlig 31 medlemmer.
Desværre er der nogle spillere, som er forhindret i at deltage på grund af skader eller sygdom.
Der er heldigvis kommet nogle nye medlemmer til i løbet af året.
Spillerne har deltaget i flere ældrestævner og senest var de i Eskilstrup, hvor der var 150 deltagere.
Det var en rigtig hyggeligt dag og der var 10 personer Herfølge som deltog.
Præmierne var vin og spillerne hjemtog en del flasker vin, fordi de vandt i flere af de forskellige rækker.
Den 23. februar skal spillerne til stævne i Strøby Hallen, hvor der kan deltage op til 115 personer. Herfølge er tilmeldt med 12 personer. Herfølge regner også med at deltage i stævner i Maribo og Karlslunde.

Generelt

Regnskabet som blev præsenteret på sidste års generalforsamling havde for badminton afdelingens vedkommende et kedeligt udfald og det skyldes et større underskud.
Badminton tog hurtigt en  beslutning om, at det skulle der ændres på og kontingent blev sat op i alle afdelinger og så er der blev brugt færre bolde i sæsonen. Det har medført, at badminton har vendt det store underskud som var på over kr. 25.000,00 til et lille overskud på kr. 1.759,00

Lone Dehli er stoppet som formand for ungdomsafdelingen. Jeg vil gerne takke Lone for hendes arbejde for badmintonafdelingen gennem de mange år. Der er desværre ikke valgt en ny leder for ungdomsafdelingen.

Pt. er der i alt 193 medlemmer i badminton afdelingen.
Målsætning for badmintonafdelingen:
Vi arbejder stadig på, at vores ungdomsafdeling skal vokse og så håber vi på, at seniorafdelingen vil genopstå.
I badmintonafdeling prioriterer vi det sociale sammenhold meget højt og det vil forsat have stor fokus.

Tak til:

Jeg vil gerne takke ledelsen Pia Belt, Kim Sørensen og Lone Dehli i badmintonafdelingen for det gode samarbejde vi har haft i det forgangne år. Også et stort tak til alle trænerne: Kurt Nielsen, Arne Nielsen, Connie Nielsen, Jonas Nielsen, Anders Søgaard Bertelsen, Valdemar og Kim Sørensen - uden dem var der ingen ungdomsafdeling.
Også en stor tak til Carl Chr. som er leder af ældrebadminton. Carl Chr. gør en stor indsat for at holde gang i ældre badminton.

Jeg vil også gerne takke halinspektør Mikael og hans assistent Claus for det gode samarbejde.

Til slut vil jeg gerne takke bestyrelsen for gymnastikforeningen og Bjarne Rud Hansen for et godt samarbejde.

Jeg er desværre stoppet med at spille badminton og det har været en meget svær beslutning for mig, men mit helbred kan ikke holde til at spille badminton mere. I den forbindelse vælger jeg også, at takke af som formand for badmintonafdelingen og som bestyrelsesmedlem i gymnastikforeningen samt medlem af hal bestyrelsen.
Klubben skal jo have en formand og spillerne har ikke stået i kø for at modtage valg til formandsposten og derfor glæder det mig, at Bo Vejbæk vil overtage formandsposten efter mig. Bo var formand før jeg tiltrådte, så Bo ved hvad det handler om. Bo er desværre syg og kunne derfor ikke møde op i dag.

Tak for de mange spændende år i bestyrelsen og tak for et super samarbejde.

Johnny Petersen
Formand for badmintonafdelingen