Beretning for badminton 2015

Beretning for Herfølge Gymnastikforenings badmintonafdeling 2010/2011

For badminton er sæsonen forløbet så fremdeles.

UNGDOM / SENIOR:
Ungdoms- og seniorafdelingen med Lone ved roret, har i denne sæson 88 spillere.
Heraf er der 64 spillere i Herfølgehallen og 24 på Hastrupskolen, hvilket er lidt flere i Herfølgehallen og lidt færre på Hastrupskolen.
Seniorerne 17 år og opefter, træner i år både mandag og onsdag.
Dette har afstedkommet at vi i år deltager med 11 spillere til landsmesterskaberne, hvilket må siges at være flot.

Julestævnet blev afholdt lørdag den 4.12.10., hvor vi havde nogle hyggelige timer med sjov badminton.
Vi sluttede af med æbleskiver, kaffe og sodavand.

Klubmesterskab ungdom/senior : 12. marts 2011.

VETERAN:
OB-afdelingen med Pia Belt ved roret, har i sæsonen været 34 spillere.
Træningen foregår onsdag aften i Herfølgehallen fra kl. 18.30 – 22.00.
Spillerne har i år ikke været delt i 2 hold som tidligere, på grund af lidt færre spillere.
Sæsonen kører godt, bl.a. fordi vi ikke har hjemmekampe om onsdagen mere.
Ved Nytårsstævnet i Hårlevhallen deltog vi med ca. 20 spillere som alle fik nogle gode kampe.
Klubben fik da også en 1. plads og 3 tredjepladser med hjem.

Der er følgende hold :
SBKr hold (6+4)
2 DGI mix 35/40(4+2) 1. div. og 2. div. Storstrøm
DGI Herrer(4) 2. div.
DGI +50 (4+2) 4. div.
1. divisionsholdet er udtaget til landsmesterskaberne senere i år.
Affedtningsstævnet mellem jul og nytår blev igen i år en stor succes , hvor 30 personer fik mange gode kampe i 3 timer.
Derefter var der spisning og hygge.

Klubmesterskab senior/veteran : 27. marts 2011.

Klubmesterskab veteran : 2. april 2011 for både turneringsspillere og motionister.

MOTIONISTER:
Motionsafdelingen har Gerda ved roret.
Her er der i år 70 medlemmer.
Gerda kan her melde næsten alt udlejet, på nær 4 baner i Herfølge Hallen mandag fra kl. 21-22 samt Holmebækhallen mandag kl. 19-20.
Flot udnyttelsesgrad.

ÆLDREBADMINTON:
Ældrebadmintonafdelingen med Carlch Christian ved roret, har nu 34 spillere lidt færre end sidste år på grund af sygdom.
Carlch har deltaget på et inspirationskursus, hvor man fik gennemgået brug af hjertestarter.
Der spilles hver onsdag formiddag fra kl. 9 – 12, med gode kampe.
Man har i år deltaget i 2 stævner, Toksværd og Eskildstrup på Falster.
Ulla Nielsen og Mogens Brøndum vandt her i hver deres gruppe.
Holdturneringen i Karlslunde er endnu i gang, trods gode kampe er modstanderne for gode, så man regner ikke med at bære pokaler med hjem herfra.
I februar deltager man i et stævne i Næstved.

Til Køge Festuge deltog veteranspillere fra badmintonafdelingen igen i år med udskænkning torsdag og lørdag, men som det har stået i pressen er der sikkert intet at dele ud af til klubberne.

Medlemtallet i afdelingen er så fremdeles :
Ungdom / Senior 88
Veteran 34
Motion 70
Ældre 34 i alt. 226 medlemmer

Økonomien i afdelingen har i år et underskud på ca. kr. 8.500.
Dette skyldes dels at Køge Kommune har frataget os en del baner på Hastrupskolen,
med indtægt fra motionister samt at lokaletilskud i Herfølgehallen er sat ned. Ligeledes er tilskud til ældrebadminton fjernet.
Det er vanskeligt at sætte kontingentet op, da naboklubberne har et noget lavere kontingent.
Vi har igennem sæsonen arbejdet på at få nogle sponsorer til at sponsorere vor bolde,
men dette er ikke helt faldet på plads endnu.

Visioner :
Vi håber stadigt at klubben kan få en større seniorafdeling med flere hold, så der på sigt også vil komme nye ned i veteranrækken.

Til slut vil jeg godt takke for et godt samarbejde, til de mange i afdelingen, som er med til at få tingene til at fungere. Dette gælder både i ungdom/seniorsafdelingen, men også i veteran, motionist og ældrebadmintonafdelingen.
Tak til bestyrelsen for et godt samarbejde i de år jeg har siddet som formand for badminton.

Bo Vejbæk
Badmintonafdelingen