Jørn Christiansen modtager DGI Roskildes initiativpris 2009

På DGI Roskildes årsmøde den 23. april uddeltes årets initiativpris 2009.

Og prisen gik til Jørn Christiansen, efter indstillling fra formand for Herfølge Gymnastikforening Eva Kofoed.

Prisen blev overrakt af DGI Roskildes landsdelsformand Thomas Bisgaard og initiativprisens sponsor Sparekassen Sjælland ved Trekroner filialchef Thomas Nielsen.

Sådan skrev DGI Roskilde i deres nyhedsbrev.

Årets modtager, Jørn Christiansen, var indstillet af Herfølge Gymnastikforening for sit engagement i foreningens aktivitet ”Trim i Lellingeskoven”. Trim er en ugentlig gratis aktivitet, som dækker over motion for hele familien. Man mødes kl. 19.00 tirsdag aften til fælles opvarmning. Derefter deles de fremmødte op i henholdsvis løbe- og gå-hold, og derefter traver og løber man skoven tynd. Med indstiller Eva Kofoeds ord ”er der garanti for sved på panden om man går eller løber, da det terræn der motioneres i er meget udfordrende med stejle bakker”.
Jørn Christiansen har en evne til at sætte folk i gang, og sørge for at aktiviteten præges af socialt samvær. Han er selv aktiv motionist på turene. Jørn Christiansen har desuden udført et kæmpe stykke arbejde i at flytte aktiviteten fra Vallø Stift til Køge Ås.