Herfølge Gymnastik- & Idrætsforening

LM-2014-Drenge

Herfølge Badminton hjemtog 2 sæt medaljer til U13 landsmesterskab for hold

For første gang i mange år deltog Herfølge i DGI’s landsmesterskab for hold i U13 rækken. Stævnet foregik i DGI Huset i Vejle, og Herfølge var tilmeldt 2 hold – et i C-rækken og et i D-rækken.

Et hold består af 4 spillere, og i hver holdkamp spilles 4 singler og 2 doubler. Ved uafgjort efter de 6 kampe, afgøres kampen i ”Golden Set”.

For flere af drengene, var det deres første rigtige stævne, så det var nogle spændte drenge, der tog afsted til Vejle lørdag morgen.

C-holdet skulle spille 4 holdkampe, og D-holdet 3 holdkampe. Om lørdagen blev der spillet enten alle 4 singler eller begge doubler, og så modsat om søndagen.

Efter lørdagens kampe var begge hold stadig med i kampen om medaljer. C-holdet havde spillet 3 kampe uafgjort (1-1, 2-2 og 1-1) og var bagud 4-0 i den sidste. D-holdet var forrygende med 2 føringer (4-0 og 3-1) samt 1 uafgjort 1-1.

Spændingen var derfor intakt og drengene var meget opsatte på at hente medaljer. Der skulle dog nogle nervepirrende kampe til – bl.a. måtte begge hold ud i ”Golden Set” i en af deres holdkampe. C-holdet vandt de fleste kampe søndag, og endte med 3 sejre (4-2, 5-1 og 4-3) og et nederlag (1-5) – og var dermed sikre på sølv.
D-holdet vandt alle deres kampe (6-0, 5-1 og 4-3). Det var dog en meget tæt afslutning, da et ”Golden Set” skulle afgøre, hvor guldet skulle placeres. Herfølge trak det længste strå og vandt et meget tæt sæt med cifrene 27-25.

Det var nogle meget stolte drenge, som derefter modtog deres velfortjente medaljer.

De stolte medaljetagere er:
Sølvvinderne på C-holdet bagerst fra venstre: Philip Randers, Frederik Jul, Valdemar Cronfeld Schaaf og Andreas Boye Larsen.

Guldvinderne på D-holdet forrest fra venstre: Matthias Barfoed, Casper Staalhøj, Malte Tanggard Strange og Rasmus Bertelsen

Info tekst
Besøg vores side
Herfølge Gymnastik- og Idrætsforening (HGI)