PRESSEMEDDELELSE:

Herfølge den 29. juni 2014

Bredde-motion i skoven. HG-TRIM har et godt sommertilbud til dig.

Der er desværre en stigende tendens til, at flere og flere motionstilbud primært henvender sig til elite-udøvere, - og mest til løbere. Arrangørerne glemmer vist det værdifulde i, at der også er tilbud til og fokus på alle de mange løbere og gang-motionister der ikke leverer toppræstationer, - den netop afholdte Danmarks-Stafet i Køge et blot et af eksemplerne herpå.

Herfølge Gymnastikforenings trim-afdeling hedder HG-TRIM, og her er der også fokus på bredden. Der er tale om en gratis sommeraktivitet for alle, i de måneder hvor der i de fleste foreninger ikke er andre aktiviteter, - dvs. til og med den sidste tirsdag i august. Vi starter kl. 19:00, og efter opvarmningen deler vi os i 3 hold, - et løbe-hold, et power-walk-hold og et hold for gangmotionister. Det er trims 41. sæson i Herfølge Gymnastikforening, så man kan vel godt konkludere, at konceptet er levedygtigt.

Med udgangspunkt fra P-pladsen på Salbyvej løbes og gås der en times tid i det dejlige og smukke terræn ved Køge Ås. Såvel på løbeholdet som på gåholdene er der garanti for øget puls. Under vejs holdes der nogle få små pauser med lidt gymnastik og strækøvelser, - og så er der altid plads til et par friske bemærkninger og et venligt smil. I HG-Trim træffer man nye og flinke mennesker. Og så er motion godt for helbredet. Man får flere kræfter og bliver i bedre humør. En af de absolut store gevinster er den efterfølgende følelse af velvære. Det kan ikke beskrives, men skal prøves.

HG-Trim kan snart kigge tilbage på endnu en rigtig god sæson på Køge Ås, ikke mindst på grund af den positive opbakning fra godskontoret ved Gammel Køgegård. Deltagerantallet ligger stabilt på 35 deltagere i gennemsnit per gang, men selvfølgelig med de udsving der naturligt forekommer. Mød op og prøv om det er noget for dig - eller jer! Der er flere af deltagerne der motionerer parvis, men ikke nødvendigvis på samme hold.

Som nævnt bliver HG-TRIM ved frem til september, hvor vintersæsonen starter. De mange gode tilbud og aktiviteter vil kunne ses på www.herfoelgegymnastikforening.dk.

HG-Trim
v/ trimleder